Informatie

Google Display

Al ruim 15 jaar helpen wij onze klanten met een strategische aanpak van hun Google Display campagnes. Samen met jou halen wij het maximale uit online met een perfect afgestemde Display strategie!

Wat is Google Display? 

Google Display valt onder Google Ads. Bij Google Ads wordt er veelal gedacht aan de tekstadvertenties in de zoekresultaten, maar via Google Display is het mogelijk beeldadvertenties te tonen aan je doelgroep. Deze beeldadvertenties worden getoond op diverse websites die vallen onder het ‘display netwerk’. Dit kunnen websites zijn als buienradar en telegraaf, maar ook de eigen kanalen van Google zoals Gmail en YouTube.

Waarom Google Display? 

Via Google Display kunnen adverteerders circa 90% van alle Nederlandse mensen op het internet bereiken. Toch ligt de kracht van Display in het bereiken van een kleinere groep mensen, namelijk jouw doelgroep. Via Display geeft de adverteerder de specifieke kenmerken van jouw doelgroep mee aan Google, waardoor Google vervolgens advertenties toont aan de juiste mensen, op het juiste moment.

Wat mag je van ons verwachten? 

Wij hebben alles in huis om gestelde doelen te behalen. Ons team denkt met je mee, is een tikkeltje brutaal en erg resultaatgericht. We beginnen een Google Display traject met o.a. een doelgroep analyse en een look & feel sessie, om zo jouw doelgroep optimaal te kunnen bereiken. Jouw bedrijfsidentiteit is onze leidraad tijdens het project en samen gaan we dieper in op wie jouw klant is.

Waar staan we voor? 

Ons team is professioneel, enthousiast en biedt jou een vast aanspreekpunt. Ook kiezen we voor de lange termijn en presenteren wij ons als een verlengstuk van jouw organisatie. Bij ons geen one size fits all” maar een traject op maat. Wij gaan niet voor kortdurende resultaten en vinden de input van jou, als klant, heel belangrijk.

Wat verwachten wij van jou?

Wij staan altijd voor je klaar en willen het maximale uit een onze samenwerking halen. Daarom vertellen we je ook wat wij van jou verwachten, namelijk: ambitie om te groeien, open communicatie en de volgende stap willen zetten. Een lange termijn strategie aan willen gaan is een must, want wij gaan niet over één nacht ijs. Jouw inbreng en vertrouwen is erg belangrijk voor ons, want alleen samen maken we het traject succesvol.

Plan een gratis kennismaking in!

Heb je nog vragen of wil je even kennismaken? Onze consultants staan voor je klaar!

Neem contact op

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen Google Display

Hoeveel kost Google Display?

Adverteerders betalen enkel voor de klikken op de advertenties. Wanneer Google de advertentie vertoond, maar er wordt niet op geklikt, brengt Google niks in rekening. Hoeveel uiteindelijk wordt gespendeerd is compleet afhankelijk van jou. Binnen Google Ads stel je namelijk een dagbudget in. Dit is het totale bedrag dat dagelijks maximaal in rekening wordt gebracht aan advertentiebudget. Gemiddeld zien we dat een klik ongeveer €0,50 kost.

Welke mogelijkheden biedt Google Display nog meer?

Met Google Display is ook remarketing mogelijk. Hierbij worden advertenties getoond aan bezoekers die al eerder je website hebben bezocht.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Met SEO richt je je op het structureel verhogen van verkeer uit de niet-betaalde resultaten van Google. Met SEA (search engine advertising) adverteer je in Google, betaal je per klik en richt je je op korte termijn resultaat. Zodra je stopt met SEA krijg je ook geen bezoekers meer naar je website.

Vrijblijvende offerte